Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi si oblíbili nakupování na internetu

Češi si oblíbili nakupování na internetu

Foto: Pixmac

Zájem Čechů o nakupování stále roste, nezanedbatelný podíl na tomto růstu mají také slevové servery, kam však směřují významně nižší částky, než do e-shopů. Vyplývá to ze srpnové výzkumné studie společnosti Mediaresearch na téma E-commerce zveřejněné v úterý.

Na internetu Češi stále nejvíce nakupují počítače, notebooky a počítačové doplňky. Dvojkou v sortimentu jsou, podobně jako loni, oblečení a obuv. Zajímavý růst letos zaznamenaly sportovní vybavení, kosmetika a drogerie a doplňky, šperky či hodinky, které v porovnání s loňským výzkumem pořídilo přes internet více lidí. Trh celkově roste, některé druhy zboží však nemají štěstí ani na internetu. Příkladem hovořícím za všechny jsou filmy a videa. Podíl lidí, kteří si tento typ zboží v posledních 12 měsících pořídili, oproti loňskému výzkumu poklesl o čtvrtinu. Nakupování na internetu je v Česku doménou mladších uživatelů se středním nebo vysokoškolským vzděláním. Frekvence nakupování se citelně zmenšuje u věkové kategorie nad pětapadesát let. Muži nakupují na internetu srovnatelně často jako ženy, ale celkově v minulém roce utratili přes internet více peněz než ženy. To je do jisté míry dáno sortimentem zboží, které si muži pořizují.

"Určité rozdíly mezi nakupováním žen a mužů se totiž projevují právě při pohledu do nákupních košíků. Zatímco počítače, notebooky či počítačové doplňky koupila na internetu v posledních 12 měsících polovina respondentů - mužů, z žen tak učinila necelá třetina. U oblečení a obuvi je tomu právě naopak," poznamenala manažerka výzkumného projektu Hana Friedlaenderová.

Témata:  internet

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy