Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Za ojeté vozy si připlatíme. Ekodaň se bude platit i za další vozy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Vláda Bohuslava Sobotky plánuje rozšířit poplatek za převod ojetých vozů na další auta. Nově by se měla daň platit i za převod vozů, které splňují emisní normu Euro 3. Tu splňují převážně vozy vyrobené v letech 2001 až 2005.

Podle MF Dnes, která na plánovanou změnu ve čtvrtečním vydání upozornila, plánuje stát změnu prosadit s platností od ledna 2018. Nově by ekologickou daň při převodu ojetého vozu platili také kupci vozů splňujícího emisní normu Euro 3. Tu splňuje třeba většina fabií a octavií 1. generace.

Podle návrhu ministerstev průmyslu a obchodu a životního prostředí by kupci těchto vozů měli zaplatit při dovozu automobilu do České republiky nebo při jeho prvním převodu 3 tisíce korun. Takovou částku nyní platí kupci vozů splňujících emisní normu Euro 2.

Ti si od roku 2018 za převod takového vozu připlatí a zaplatí 5 tisíc korun, tedy částku, která se nyní platí při převodu vozů s emisní normou Euro 1. Za ty se od roku 2018 bude platit stejně jako za vozy splňující nejhorší normu Euro 0, tedy rovných 10 tisíc korun.

Jak upozorňuje MF Dnes, cílem vlády je omladit vozový park v Česku a přinutit řidiče, aby si kupovali novější, ekologičtější a v neposlední řadě bezpečnější vozy. Takovou snahu přirozeně podporují automobilky. Nová pravidla by měla omezit dovoz ojetých vozidel ze zahraničí.

Statistiky ale ukazují, že ekologická daň Čechy od nákupu ojetých vozů příliš neodradila. Motoristy a odborníky ovšem rozčiluje skutečnost, že peníze vybrané od řidičů, celkem bezmála tři miliardy, využívá stát na jiné účely a peníze nezůstávají u motoristů.

Témata:  auta

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 10:26

Nezaměstnanost přesáhla čtyři procenta. Prosinec přinesl nejhorší čísla za osm let

Míra nezaměstnanosti v Česku loni v prosinci poskočila na 4,1 procenta. I když je prosincový nárůst míry nezaměstnanosti z důvodu sezónnosti železným pravidlem tuzemského trhu práce, jeho současný rozsah přesto nasvědčuje určitému zhoršování podmínek v oblasti zaměstnávání v Česku. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy