Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Definitivní: Soud potvrdil prodej Sazky

Definitivní: Soud potvrdil prodej Sazky

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Městský soud v Praze ve čtvrtek zamítl návrh České spořitelny na zrušení výběrového řízení na prodej podniku Sazka. Sdělila to mluvčí Sazky Lenka Tichá.

Soud nevyhověl ani požadovaným úpravám podmínek tendru. Jak dále Tichá informovala, soud zároveň vydal usnesení, v němž souhlasí s tím, aby insolvenční správce Josef Cupka prodal Sazku jedinou smlouvou společnosti Sázková kancelář jako vítězi výběrového řízení. Sázková kancelář, za níž stojí skupiny PPF a KKCG, nabídla v tendru za Sazku nejvyšší kupní cenu – 3,81 miliardy korun. Nyní má společnost pět měsíců na to, aby získala souhlas antimonopolního úřadu. Česká spořitelna, která je jedním z velkých věřitelů zkrachovalé loterijní společnosti Sazka, v pondělí požádala soud, aby insolvenčnímu správci Sazky Josefu Cupkovi přikázal okamžitě zrušit výběrové řízení na prodej společnosti. Kritizovala hlavně to, že podle jejího mínění současné podmínky výběrového řízení nezaručují maximální výnos pro všechny věřitele Sazky. Spořitelna narážela na nabídku finanční skupiny Penta, která se sice výběrového řízení na koupi Sazky kvůli nesouhlasu s jeho formou neúčastnila, za zkrachovalou Sazku však mimo něj nabídla 4,65 miliardy korun. Zavázala se také, že uhradí také závazky Sazky, které vznikly po prohlášení konkurzu ve výši 350 milionů korun. Závaznou nabídku do tendru podali ještě další dva zájemci. Společnost Charlcoal spojovaná se jménem finančníka Pavla Tykače, nabídla za zkrachovalou společnost 3,601 miliardy korun. Konkurenční Synot ohodnotil Sazku nejméně, nabídl 0,5 miliardy korun. Kupní smlouvu s vítězem výběrového řízení, tedy společnostmi PPF a KKCG, podepsal insolvenční správce zkrachovalé loterijní společnosti už v pondělí odpoledne.

Témata:  sazka

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy