Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi si na dovolené pořádně „vyhodili z kopýtka“, v září si budou brát půjčky

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Češi na letošních dovolených utráceli víc, než sami plánovali, i přesto, že si úvěr na dovolenou nevzali. Každá druhá domácnost tak počítá s tím, že bude nucena si v září vzít půjčku u bank či nebankovních poskytovatelů, informuje Fair Credit.

To vyplývá z marketingového průzkumu, kterou si nechala zpracovat společnost Fair Credit a zúčastnilo se ho přes 1 000 respondentů z celé České republiky. „Potvrzují se naše odhady, kdy respondenti na začátku prázdnin odpovídali, že si neplánují půjčovat na dovolené. Nicméně Češi utráceli více, než plánovali, a nyní mají hluboko do kapsy,“ uvedl Ing. Tomáš Konvička, MBA, obchodní ředitel společnosti Fair Credit.

Každá druhá domácnost přiznává v bleskovém průzkumu, že si bude muset vzít půjčku, aby překlenula září, tedy měsíc, kdy má domácnost zvýšené výdaje kvůli začátku školního roku. 25 % dotázaných se bude snažit do poslední chvíle půjčku oddalovat, i přesto si myslí, že nakonec s rozpočtem nevyjdou. 

Na otázku, za co nejvíce Češi utráceli o prázdninách, odpovědělo 40 % z nich, že největší výdaje měli za potraviny, 20 % za dopravu a 20 % za zábavu, 15 % za kosmetiku a 5 % za ostatní. Přitom z potravin největší část tvořilo jídlo (z 50 %), 30 % alkohol, 20 % tabák a tabákové výrobky.

Z toho vyplývá, že si Češi na dovolené letos pořádně „vyhodili z kopýtka“ a jejich výdaje byly vyšší, než plánovali. „Respondenti sice přežili prázdniny, jak uvádí průzkum, ale každá druhá domácnost bude nucena si vzít v září půjčku, a to i vzhledem k očekávaným výdajům spojených se začátkem školního roku,“ dodává Ing. Tomáš Konvička. 

Témata:  půjčky rodinný rozpočet dovolená

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy