Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi i Slováci posilují své přeshraniční podnikání

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Cliqjobs.com

Aktivity českých podnikatelů na Slovensku, stejně jako aktivity slovenských podnikatelů v České republice, v posledních třech letech rostou. Důvodem je historická provázanost a expanze podnikání. Informace vyplývají z databází poradenské společnosti Bisnode.

„Přeshraniční ekonomickou aktivitu ovlivňuje nejenom atraktivita hospodářského prostředí či obchodní potenciál růstu, ale také historická provázanost businessu i strategický záměr otevírat podnikání na východ, resp. západ. Tyto faktory sehrály klíčovou roli v růstu českého kapitálu na Slovensku a slovenského kapitálu v Česku,“ říká analytik Bisnode Michal Řičař.

Počet českých firem, které mají slovenského vlastníka, se mezi lety 2013 až 2015 zvýšil téměř o třetinu ze 7 669 na 10 163 subjektů. O něco pomaleji přibývaly české společnosti se slovenskými majiteli – jejich počet v období od 2013 do 2015 vzrostl o necelou čtvrtinu z 8 283 na 10 260 subjektů.

Čeští podnikatelé do základního kapitálu slovenských firem ve sledovaném období investovali přes 28,5 miliard korun resp. 1,048 miliard euro, což za tři roky představuje nárůst o 112 %. Objem slovenského kapitálu v českých společnostech se zvýšil o 3,9 miliardy korun, tedy o 11,6 %. „Mezi zahraničními investory se z pohledu investovaného kapitálu do českých firem se mezi zahraničními investory Slováci posunuli z 9. příčky v roce 2013 na 7. příčku v roce 2015,“ doplnil Michal Řičař z Bisnode.

Témata:  podnikatelé manažeři

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy