Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej letenek typu business class roste i během krize

Prodej letenek typu business class roste i během krize

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Prodej letenek vyšší třídy typu business class v poslední době roste i přesto, že se ekonomice příliš nedaří. V úterý o tom informoval server Letuška.cz.

Zatímco obchodníci s obavami po celý rok sledují stav ekonomiky, prodejům letenek se podle serveru nezvykle daří. "Jen za první pololetí roku 2011 se u nás výrazně zvýšil prodej letenek v prémiových třídách. Meziročně stoupl o 43 procent, což je téměř dvojnásobek ve srovnání s prodejem letek do ekonomických tříd, který vykazuje meziroční nárůst kolem 25 procent," poznamenal ředitel serveru Letuška.cz Josef Trejbal.

Do prémiové třídy se podle Trejbala řadí i první třída a business class. "Podíl business třídy tvoří naprostou většinu z prodaných letenek dražšího typu," dodal Trejbal s tím, že průměrná cena letenky v business class se pohybuje kolem 47 tisíc korun.

Překvapivou informací podle Trejbala je, že vysoký růst prodeje business letenek není zcela záležitostí pracovních cest, ale postupně přibývá i požadavků na komfortní přesun na dovolené. "O tom svědčí i nejčastěji prodávané destinace v segmentu. Na prvních místech totiž vévodí Dubai, New York, Seychely nebo Bangkok. Tyto destinace přitom nejsou v tuzemsku právě nejčastěji voleným místem pro uzavírání zásadních obchodních kontraktům," poznamenal Trejbal.

Business class nabízí větší a oddělená sedadla, pracovní prostor s připojením k síti, velký výběr TV programů, zábavy a samozřejmostí je i kvalitní gastronomie. Ke komfortu přispívá také možnost převozu většího počtu zavazadel.

Témata:  letectví

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy