Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Televizní poplatky budou platit i lidé bez televize. Co se děje?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Generální ředitel České televize Petr Dvořák chce pro veřejnoprávní televizi více peněz, než dosud dostává. Koncesionářský poplatek by podle něj měli platit i diváci bez televizoru. Uvedl to v rozhovoru pro časopis Ekonom.

Dvořák se domnívá, že pokud by Česká televize jako médium veřejné služby, nebyla financována z poplatků musela by naplňovat komerční kritéria a stala by se tak další komerční televizí. "Koncept duálního vysílání, kdy na jedné straně funguje veřejnoprávní stanice a na druhé straně existují komerční televize, byl v západní Evropě zakotven již před desítkami let, a dává smysl," tvrdí Dvořák.

Pokud by ale televize vysílala jen to, co generuje obchodní příjmy, a omezila například pořdy pro minority, balet, nebo počet zpráv ze zahraničí, pak by bylo možné, aby ČT fungovala jako běžná komerční televize.

Podle Dvořáka by bylo nejjednodušší, aby se peníze vybíraly za každou domácnost, bez ohledu na to, jestli televizi vlastní či nikoli. "Ten poplatek představuje solidární cenu za službu, kterou člověk může využívat. Spíše bychom se měli ptát, jakým způsobem dnešní lidé konzumují televizní obsah," řekl časopisu Ekonom.

"V současné době totiž člověk, který nevlastní či nevyužívá televizní přijímač a pošle o tom čestné prohlášení, poplatek vůbec platit nemusí. Dotyčný však může napsat, že nevlastní televizní přijímač, ale přitom nadále konzumuje televizní obsah, a to prostřednictvím internetu a elektronických zařízení, jako jsou počítače či chytré telefony. V tom vidím problém a myslím si, že nad touto novou situací by se zákonodárci měli zamyslet," dodal.

Témata:  Česká televize koncesionářské poplatky

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy