Žena se cítí podvedená a není se čemu divit. Posílala totiž v krátkých textových zprávách velké množství smajlíků, které nejsou zahrnuty v jejím neomezeném paušálu.
Kadeřnice Paula Cochrane z Velké Británie netušila, že její operátor si účtuje za každého smajlíka jednu libru (37 korun). Když si stěžovala, operátor jí nabídl pouze slevu v přepočtu 3700 korun. Paula je totiž jedna z mnoha uživatelů mobilních telefonů, které SMS zprávy se smajlíkem automaticky mění na MMS.
"Zuřím. Nikdy jsem o takovém případě neslyšela a mobilní telefony využívám roky, "stěžuje si Paula. "Dokonce i zaměstnanci v místní prodejně byli v šoku, když jsem jim řekla, co se stalo. Nevěděli, že to takto funguje," dodala.
Zákaznice se cítí uražena a okradena. Operátor jí z účtu stáhl více než 40 tisíc korun, píše list Daily Mail. Kadeřnice tvrdí, že když jí dorazil o něco vyšší účet za listopad, vůbec to neřešila.
Od operátora se však dozvěděla, že její účty za prosinec a leden přesahují 30 tisíc korun a za únor ještě víc. Teprve tehdy se dozvěděla, že zprávy se smajlíkama odesílá jako MMS zprávy.
Podle operátora existuje řada faktorů, které mohou zapříčinit zpoplatnění zpráv se smajlíky. Závisí to na nastavení, ale i na značce a typu mobilního telefonu. Paula používala obrázky od výrobce, telefon je proto rozesílal jako multimediální zprávy.
Témata: mobily, mobilní operátoři
Související
12. prosince 2024 19:22
16. září 2024 10:32
19. července 2024 7:35
11. června 2024 10:50
14. května 2024 11:13
14. května 2024 10:27