Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lékaři falšují výkazy ve velkém. Lidé reklamují zákroky za miliony

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Někteří lékaři si účtují peníze za péči, kterou přitom nikdy neodvedli. Jen v loňském roce pacienti reklamovali zákroky za miliony korun.

Faktury za fiktivní operace nebo vykazování léků, které ale ve skutečnosti nikdo nepředepsal - tak vydělávají někteří lékaři na pacientech i zdravotních pojišťovnách. Nechybí mezi nimi ani takové kuriózní případy jako třeba vyúčtování zákroku odnětí dělohy u muže, nebo dvě operace slepého střeva u téhož člověka. Asi nejkurióznější případ se stal ženě z Jihlavy - ta zjistila, že si na ni fakultní nemocnice nechala vyúčtovat pitvu.

"VZP zjistila, že jeden z poskytovatelů domácí péče vykazuje pojišťovně poskytnutí péče i klientům, kteří v té době byli hospitalizováni," sdělil TV Nova Oldřich Tichý, mluvčí VZP.

Lékařská komora o problému ví. "Ti lékaři se, bohužel, snaží získat peníze, na které mají nárok, které jim ta pojišťovna nezaplatila, tak se je snaží získat jiným způsobem," řekl Michal Sojka, mluvčí České lékařské komory. Přitom fiktivní faktury mohou stát lékaře místo. Riskují rozvázání smlouvy s pojišťovnou nebo v krajních případech i trestní oznámení.

Mezi ty kuriózní případy patří například vynětí dělohy u muže. "Lékař, který vynětí dělohy vyúčtoval, si tak přišel na zhruba třicet tisíc. Tyto případy jsou prý ale ojedinělé. Za většinou špatných faktur stojí lidská chyba," uvedl mluvčí OZP Mario Böhme.

Přitom lidí, kteří se zajímají o vyúčtování péče, přibývá. Jen loni řešily pojišťovny stovky reklamací.

Témata:  zdravotnictví VZP

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy