Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Budoucí ministr varuje před skupováním médií do rukou určitých osob

Budoucí ministr varuje před skupováním médií do rukou určitých osob

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Vliv kultury je velký, přesto je podfinancovaná, myslí si kandidát na ministra kultury Daniel Herman, který si přeje do resortu přinést více peněz.

Herman má na ministerstvu priority, kterými se chce zabývat. Chce se zaměřit na vzdělávání, cestovní ruch a kinematografii. Jedno téma je ale poslední dobou skloňováno ještě častěji. „Já se domnívám, že význam médií veřejné služby zde stále je nepominutelný a že je dobré, že jsou tady jednak komerční média, privátní tedy plně, a že jsou tady právě média veřejné služby, kterým třeba ty koncesionářské poplatky umožňují nebo sanují třeba to, že nejsou tak závislé na reklamě," odmítl Herman, že by jako ministr uvažoval o privatizaci veřejnoprávních médií.

Podle budoucího ministra ale médiím hrozí jiný problém. „Když se podíváme třeba do Itálie, tak tam ta koncentrace v rukou určitých osob zrovna není nejlepším příkladem. Myslím si, že je dobré se poučit i třeba z toho, co nefunguje, abychom, řekněme, nedělali stejné chyby," varoval na Impulsu Herman před koncentrací mediálního vlastnictví.

Určité signály by podle něj mohly nasvědčovat tomu, že u nás hrozí podobná situace jako v Itálii. „Já pevně věřím v to, že lidé, kteří vstupují do politického života, do veřejné služby, že si uvědomují, že to je něco jiného, že to je docela zásadní přelom v jejich životě, a že třeba určité věci, které byly možné předtím, tak prostě nejsou možné potom," nepřímo komentoval aktivity Andreje Babiše lidovecký kandidát na ministra. Dodal také, že doufá, že se předseda hnutí ANO se zachová zodpovědně a nedojde k žádnému střetu zájmů.

Témata:  Ministerstvo kultury

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy