Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

dTest upozornil na podvod: Opěrátoři vydělávají neskutečné částky na tomto

dTest upozornil na podvod: Opěrátoři vydělávají neskutečné částky na tomto

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Telekomunikační společnosti berou skoro polovinu peněz z vysoko předražených linek na sjednávání spotřebitelských úvěrů, které jsou navíc už zakázané zákonem. A stát s tím nic nedělá, informuje časopis dTest.

Právníci dTestu zjistili, jak vysoké jsou provize operátorů a zprostředkovatelů u vysoko tarifikovaných čísel. „Cifry asi mnohé ohromí. Z hovoru, který stojí 95 korun za minutu, si operátoři pro sebe strhnou i 40 korun," říká právní poradce časopisu Miloš Borovička. Po odečtení daně pro stát si samotné firmy, které provozují podvodné telefonní linky, přijdou ani ne na půlku hovorného.

Například pan Novák, zaplatil za hovorné na linku společnosti Maghera Royal celkem 31 635 Kč. Podle zjištěných informací by se tedy poplatek rozdělil asi následovně:

Telefonica O2 + Dial Telecom (Operátor + agregátor): cca 13.334,- KčStát (DPH) 5.490,- KčMaghera Royal cca 12.811,- Kč(Smlouvy s jednotlivými poskytovateli mohou být individuální, přesná částka provize se může lišit.)

Že Maghera Royal obchází zákon, ví i Česká obchodní inspekce (ČOI). Lidé z firmy kontrolorům z ČOI tvrdili, že úvěry poskytují pouze podnikatelům, což podle dTestu není pravda. „Bohužel se však ČOI s tímto vysvětlením spokojila a k potrestání ve správním řízení zatím nedošlo," konstatuje časopis.

Maghera Royal má podle Borovičky zaměřenou reklamu na spotřebitele, lidé, kteří se na firmu obracejí, podnikatelé podle smyslu zákona nejsou, i kdyby měli živnostenské oprávnění. „Podle občanského zákoníku je úkon obcházející zákon neplatný, Maghera tedy účtuje vysoké částky neoprávněně," dodává poradce.

Navíc podle časopisu Maghera výslovně nabízí vyřízení živnosti, aby se do smluv vůbec mohlo uvést IČO.

Témata:  mobilní operátoři

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy