Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kaufland podváděl zákazníky. Jeho "extra malinový" džem je z jablek

Kaufland podváděl zákazníky. Jeho

Foto: Pixmac

Kaufland stahuje ze svých prodejen pančovaný džem. Ten se sice tváří jako malinový, ale ve skutečnosti je z jablek. Inspektoři na podvod přišli a zakázali džem prodávat.

Podfuk na zákazníky v regálech Kauflandu objevili inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI). Ti také neprodleně nařídili Kauflandu, aby z celé sítě obchodů uvedený džem stáhl. Pokud ho máte doma, a to i otevřený, můžete ho v Kauflandu vrátit a dostanete zpět své peníze.

Jde o malinový džem Kaufland Classic, který nese označení "Raspberry Extra Jam" a prodával se v balení 450g. Důležitá je i doba minimální trvanlivosti do 27. 3. 2015, která identifikuje konkrétní podvodnou šarži džemů. Výrobcem pančovaného džemu je společnost Mühlhäuser GmbH z Německa.

"Laboratorní analýza u předmětné šarže potraviny prokázala přítomnost látek sorbitol a floridizin, přičemž maliny tyto látky ve zjištěném množství obsahovat nemohou. Analýza tak prokázala, že se v džemu nachází i jiné – na obalu nedeklarované – ovocné složky. Označení předmětného výrobku tak uvádí spotřebitele v omyl," vysvětlil mluvčí inspekce Pavel Kopřiva, proč společnost musí výrobek stáhnout.

A jaký je důvod toho, že výrobce maliny či jejich část nahradil jablky? "Floridizin je látka charakteristická zejména pro jablka, kterými někteří výrobci klamavě nahrazují nákladnější suroviny u ovocných džemů, jak SZPI opakovaně zjistila v minulosti," doplnil mluvčí Kopřiva.

Na pobočky prodejce Kaufland v ČR bylo dodáno 28 350 kusů falšované šarže potraviny a obchodník dosud stáhnul 3 443 kusů. Se společností Kaufland teď inspekce povede správní řízení a stanoví pokutu za klamání zákazníků.

Témata:  Kaufland potraviny

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy