Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kam na pivo za pár korun? Mrkněte na aktuální ceny

Kam na pivo za pár korun? Mrkněte na aktuální ceny

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Je libo Gambrinus za 16 korun, Staropramen za 14, či Budvar ležák za dvacku? Průměrné ceny jsou přitom zpravidla i více než o polovinu vyšší. A jelikož jsme v pití piva stále světové jedničky a nechceme se nechat dohnat Rakušany ani Němci, poradíme vám kam na zrzavou vodu nejpříznivější cenu.

Trendem loňského roku bylo pro Čechy stále častější pití piva doma, ale také sezona takzvaných ovocných piv. Největší oblibě se přitom stále těší piva výčepní, tedy klasická desítka, která tvoří 55 procent z celkové spotřeby. Následují ležáky s více než třetinovým podílem.

Podle představitelů Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) bude letos pokračovat trend obalových a produktových inovací. "Vidíme značný potenciál v kategorii pivních mixů, kde máme v porovnání se sousedními zeměmi stále rezervu. Například v Německu je jejich podíl 10 procent a v Rakousku sedm procent. Díky tomu zůstáváme mírnými optimisty a očekáváme celkové zvýšení výstavu v roce 2013 v jednotkách procentních bodů," říká předseda ČSPS František Šámal.

Jak se pohybují průměrné ceny zlatého moku v Praze:

Budvar 12°: 29 korunGambrinus: 23 korunKrušovice: 32 korunPlzeňský Prazdroj: 33 korunStaropramen: 25 korunStella Artois: 34 korun

Tabulka nejpříjemnějších cen piva v Praze:

Budvar 12°: 20 korun, Music Pub BambooGambrinus: 16 korun, Restaurace "U Felixe"Krušovice: 22 korun, Restaurace u LiškůPlzeňský Prazdroj: 24 korun, Restaurace SeleterieStaropramen: 14 korun, Billiard ClubStella Artois: 26 korun, Klub U Tučků

Témata:  pivovary pivo

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy