Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Konec astronomických cen taxikářů. Co se od května mění?

Konec astronomických cen taxikářů. Co se od května mění?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Auta, kterými jezdili například zákazníci hotelů z letiště a na letiště, budou muset být označená jako taxislužba. Jezdit budou moci maximálně za 28 korun na kilometr, určuje to novela, která začíná platit od května Jedinou výjimkou v Praze tak bude doprava na svatby a podobné akce.

Prakticky se tak ruší "smluvní přeprava", kterou využívaly hlavně hotely. Automobily, které budou firmy nabízet, budou muset být označené jako taxíky a maximálně zaplatíte jako u "normální" taxislužby 28 korun za kilometr. Na všech musí být umístěná střešní svítilna, řidiči budou skládat zkoušky z místopisu. Naopak označení černobílými pruhy povinností nebude.

Účtenky se budou nově vydávat pouze na požádání.

Jedinou výjimkou budou svatby a další hromadné akce, kdy se cena nemusí odvíjet od počtu ujetých kilometrů. Zájemci ovšem budou muset předem podepsat s firmou smlouvu, uvnitř dohody bude napsaný počet i jména lidí, kteří v autě pojedou.

Zákon zjednodušil vydávání průkazů taxikářům, budou je dostávat přímo řidiči, už ne jejich zaměstnavatelé. Dříve mohla dostat pokutu například firma a řidič mohl jít k jiné prakticky bez postihu, nově budou moci odebírat úřady i oprávnění k řízení taxíku.

Řidiči nebudou muset vést záznamy o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách ani o době odpočinku. Nebudou se muset tisknout ani měsíční uzávěrky taxametru. Mezi dopravní společností a řidičem ale bude muset být pracovně-právní vztah.

Pod taxislužby spadnou i "drink servisy", tedy odvozy zákazníků jejich vlastními automobily.

Témata:  taxi

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy