Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Češi jsou zhypnotizovaní slevami. Můžou tvrdě narazit, varuje odborník

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Lidé se snaží nejčastěji ušetřit na oblečení pro děti, knihách, časopisech a na filmech. Proti tomu neváháme otevřít svoji peněženku v momentě, kdy jde o koupi vybavení pro dům a zahradu, o šperky nebo kosmetiku, v pondělí to uvedl server Aukro.cz.

"Nové zboží je nejtypičtější v kategoriích kosmetiky, šperků a hodinek, kde je nového dokonce přes 95 procent prodaného sortimentu," říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz s tím, že upřednostňování nového zboží je vidět také u nábytku nebo potřeb pro domácí mazlíčky.

Proti tomu nejméně nového zboží prodají obchodníci prostřednictvím Aukra v kategorii vybavení pro děti. Podíl prodaného zboží z druhé ruky v tomto segmentu dosahuje až dvou třetin. "Nákup použitého dětského zboží, zejména oblečení a kočárků, je na internetu fenomén. Pro lidi je to nejen způsob, jak ušetřit, ale často také možnost, jak prostřednictvím nabídky obnošeného oblečení nějaké peníze vydělat," doplnila Papežová.

Vzrůstající oblibě nákupů bazarového zboží nahrává samozřejmě rozdíl v cenách proti výrobkům novým. Ten může v některých oblastech dosahovat až několika stovek procent. Před tímto fenoménem však varuje například ředitel retailového bankovnictví ING Bank ČR Libor Vaníček. Podle jeho názoru kupují slevami zhypnotizovaní lidé na internetu často i naprosto nepotřebné věci, kvůli kterým jim pak mohou chybět peníze v rodinném rozpočtu.

Témata:  e-shopy slevy

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy