Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zaručené recepty jak ušetřit. Co nám radí bankéři?

Zaručené recepty jak ušetřit. Co nám radí bankéři?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Problémy s rozpočtem neřeší pouze ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09), ale také většina obyvatel České republiky. Finanční odborníci proto lidem radí nejen vést si záznamy o výdajích, platit v obchodech v hotovosti, ale také vyhýbat se lákavým slevám na internetu.

"Za věci všední spotřeby je šikovnější platit v hotovosti a kartu nechat v peněžence. Máte pak větší přehled o utracených penězích. Jednoduše vidíte, kolik vám v peněžence zbylo a to vás automaticky nutí držet se na uzdě," říká ředitel retailového bankovnictví ING Libor Vaníček.

Další radou je projednávat všechny větší výdaje domácnosti s partnerem. To může často korigovat nesmyslné nebo předražené návrhy. Navíc se tak lehce předejde zbytečným duplicitním nebo neočekávaným výdajům.

Odborníci rovněž doporučují vyhýbat se e-shopům a nakupování na slevových portálech. Nepřeberná internetová nabídka totiž láká svými cenami k bezhlavému utrácení. Až pozdě si lidé většinou uvědomí, že zakoupenou věc prakticky vůbec nepotřebují.

Nezbytným pomocníkem je rovněž evidence příjmů a výdajů. Tu si však podle aktuálního průzkumu vede pouze jedna třetina Čechů. Častěji tak činí muži, kteří jsou zároveň ve svých záznamech systematičtější. Větší pozornost svým financím dále věnují lidé ve věku 30 až 40 let a obyvatelé velkých měst. Šetření mezi domácnostmi rovněž ukázalo, že nejrozšířenějším pomocníkem s rodinným rozpočtem je tužka a papír (62 procent), naopak elektronické zápisníky či mobilní aplikace v tomto ohledu stále zaostávají.

Témata:  rodinný rozpočet

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy