Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nenechte se ošidit. Do autobazaru jedině se znalcem, varuje ČOI

Nenechte se ošidit. Do autobazaru jedině se znalcem, varuje ČOI

Foto: Škoda Auto

Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla pilotní kontrolu šesti autobazarů v několika krajích republiky a nekalé obchodní praktiky zjistila u poloviny z nich. Autobazar například poskytoval neúplné informace o stavu vozidla či o najetých kilometrech, říká zpráva inspekce.

V jednom případě nesdělil autobazar spotřebiteli informaci, že se jedná o havarované vozidlo a současně také inspektoři zjistili, že deklarovaný stav tachometru vozidla 95 000 km neodpovídal skutečnému stavu. V reálu měl vůz najeto 131 748 kilometrů.

Ani ve druhém případě neodpovídal počet v kupní smlouvě uvedených najetých kilometrů skutečnosti. Podle dostupných informací byl skutečný stav tachometru o 100 000 kilometrů vyšší.

V jiném případě zjistili inspektoři, že kontrolovaná osoba nabízela prostřednictvím webových stránek vozidlo s rozdílnými údaji o počtu majitelů vozidla a počtu ujetých kilometrů, které neodpovídaly skutečnosti, a to i přesto, že jim tato neshoda byla známa. "Není přijatelné, aby byli spotřebitelé stále poškozováni nekalými obchodními praktikami některých prodejců," řekl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.

Lidé by si měli prověřovat serióznost prodejců ojetých motorových vozidel a zejména informace o nabízených vozech. "Ideální je, mohou-li si přizvat přímo k výběru vozu znalce, nechají si předvést výrobek i dokumentaci, absolvují zkušební jízdu, a pokud jsou se stavem vozu, cenou i smlouvou seznámeni, ať si vůz ihned odvezou," doporučuje inspekce.

Druhou možností je zamířit s vozem z autobazaru přímo do servisu a nechat si jej důkladně zkontrolovat. Investice do nezávislé kontroly - znalce nebo servisu - se určitě vyplatí.

Témata:  ČOI autobazar

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy