Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česko po metanolové kauze: Vodku nechceme, přešli jsme na whisky

Česko po metanolové kauze: Vodku nechceme, přešli jsme na whisky

Foto: Pixmac

Zatímco prodej whisky za první dva měsíce po ukončení prohibice vzrostl proti stejnému období loňského roku o 17,5 milionu korun, nejvíce na obavách lidí z nekvalitních lihovin prodělali distributoři vodky. Té se prodalo meziročně za 32,5 milionu korun méně, uvedla v úterý společnost Brown-Forman.

Zmíněný propad se však podle analýz maloobchodního trhu týkal především lokálních značek vodky. Těm podle posledních průzkumů veřejného mínění společnosti Perfect Crowd důvěřuje pouze 22 procent Čechů. Proti tomu zahraničním značkám věří až 77 procent zákazníků. Absolutním vítězem žebříčku se přitom stala Finlandia, která se těší důvěře téměř devíti spotřebitelů z deseti.

Kromě zahraničních výrobců kvalitní vodky na prohibici vydělali také producenti whisky, těm vzrostly během sledovaných měsíců prodeje až o 21,9 procenta (17,5 milionu korun).

Svůj díl si však připisují i piva a vína, když až 76 procent dotazovaných pravidelných konzumentů lihovin uvedlo, že v období po prohibici na úkor destilátů kupovali spíše tento "nízkoprocentní" sortiment zboží.

Průzkumy také ukazují, že obavy Čechů z pančovaného alkoholu postupem času stále klesají. Přesto by lidé neměli zapomínat na tragédii, která stála životy desítek občanů České republiky. Zákazníci by se měli nejen zdržet nákupu alkoholu u neprověřených prodejců, ale také by měli řádně kontrolovat kolky na lahvích destilátů.

Témata:  alkohol

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy