Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi si stále víc utahují opasky. Kde se snaží ušetřit?

Češi si stále víc utahují opasky. Kde se snaží ušetřit?

Foto: Pixmac

Během loňského roku se nejvíce Čechů (54 procent) rozhodlo korigovat svůj osobní rozpočet a omezit výdaje spojené se zábavou a volnočasovými aktivitami. Šetřili však i na oblečení (47 procent) nebo službách za telefon, informovala v pondělí ING Bank.

Podobně jsou na tom v omezování rozpočtů i naši evropští sousedé. Ti se však o poznání častěji rozhodli šetřit nejen na zábavě a oblečení, ale také na snižování spotřeby energií v domácnostech.

"Je vidět, že lidé všech národností sahají nejdříve na zbytné výlohy, tedy omezují se nejčastěji v oblasti zábavy, volnočasových aktivit nebo návštěv restaurací," komentuje výsledky průzkumu Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank.

Ten pokládá za zajímavé zjištění především to, že pro Čechy byly výrazně častěji než pro zbytek Evropy oblastí pověstného utahování opasku i poplatky za internet. "To může být způsobeno tím, že poplatky za tyto služby u nás stále patří mezi nejvyšší v Evropě, a je tu tedy prostor pro snižování. Shodně s okolními zeměmi jsme omezovali také výdaje na dopravu, a to zhruba každý pátý dotazovaný," doplnil.

Šetření dále ukázalo, že téměř třetina dotazovaných Evropanů, včetně obyvatel České republiky, v roce 2012 své výdaje neomezovala vůbec.

Mezinárodního průzkumu ING se zúčastnilo 1000 dotazovaných v každém ze 14 sledovaných evropských států.

Témata:  rodinný rozpočet

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy