Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda zahájila sériovou výrobu modelu Octavia III. Továrna běží naplno!

Škoda zahájila sériovou výrobu modelu Octavia III. Továrna běží naplno!

Foto: Škoda Auto

Sériovou výrobu nového modelu Škoda Octavia odstartovala v pondělí mladoboleslavská automobilka. Svoji prodejní premiéru zahájí třetí generace nejprodávanějšího vozu v České republice v prvních evropských zemích koncem ledna příštího roku, sdělilo tiskové oddělení firmy.

"Tento vůz je v každém ohledu třídou samou pro sebe. Zahájení sériové výroby v našem hlavním výrobním závodě je tak velkolepým momentem," uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland s tím, že model Octavia je srdcem celé značky Škoda.

Jako hlavní pilíř růstové strategie Škoda má nová octavia podle jeho slov navázat na úspěchy svých předchůdců a dále posílit pozici značky na mezinárodních trzích.

Kvůli výrobě třetí generace modelu Škoda Octavia zahájila největší česká automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1200 vozů denně.

"Zahájení výroby třetí generace automobilu je po srpnovém startu modelu Rapid už druhým letošním velkým náběhem v našem hlavním závodě," zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky a dodal: "Náš celý tým, zejména výroba, plánování, nářaďovna a logistika, tento obrovský projekt úspěšně zvládl, a to se současně běžící výrobou dalších modelů v závodě."

Vedle nové generace vozu Octavia a Rapid vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi také model Škoda Fabia.

Do roku 2015 plánuje firma představit v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. Tímto chce automobilka pokračovat v nastoleném růstovém kurzu s cílem zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně.

Témata:  Škoda auto

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy