Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi se do změny dodavatele elektřiny nehrnou! Proč?

Češi se do změny dodavatele elektřiny nehrnou! Proč?

Foto: Radek Sycha, MoneyMAG.cz

Tři z deseti obyvatel Česka připouští, že změní dodavatele elektrické energie. Téměř 17 procent respondentů uvedlo, že o změně uvažuje, ale potřebovali by s ní pomoci, dalších šest procent asi změní dodavatele do půl roku, vyplývá to z v pondělí zveřejněného průzkumu agentury ppm factum.

O změně dodavatele v delším časovém horizontu uvažuje dalších pět procent obyvatel "Mezi zákazníky představuje největší bariéru pro změnu dodavatele nedůvěra, že by jim změna nic nepřinesla. Dalšími důvody odmítání jsou spokojenost se současnou situací, nebo skutečnost, že rozhodování je v rukou někoho jiného," uvádí průzkum.

V rámci průzkumu padla také otázka, zda lidé znají svou spotřebu energie. Z odpovědí vyplývá, že většina české populace (60 procent) si myslí, že zná spotřebu elektrické energie ve své domácnosti v korunách.

"Znalost spotřeby elektřiny v měrných jednotkách není zdaleka tak obvyklá, týká se méně než jedné pětiny obyvatel," vyplývá z průzkumu. Sledování spotřeby elektrické energie je podle něj typickou záležitostí spíše pro muže a seniory. Sledování spotřeby je také logicky vyšší ve skupině osob, které elektřinu používají nejen k vaření, ale také k vytápění svého domu či bytu.

Dotazování uskutečnila agentura na reprezentativním vzorku obecné populace ČR ve věku 15 a více let. Celkově se průzkumu zúčastnilo 1005 osob a sběr dat se uskutečnil v průběhu října 2012.

Témata:  energetika ČEZ

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy