Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo jsou nejlepší čeští exportéři?

Kdo jsou nejlepší čeští exportéři?

Foto: Adam Mráček / INCORP images

Jubilejní 15. ročník soutěže Exportní cena DHL UNICREDIT představil své letošní vítěze, záštitu převzala vládní agentura CzechTrade. Do finále letošního ročníku se dostalo 106 společností, firmy soutěžily v šesti hlavních kategoriích, informovali agenturu Mediafax o výsledcích pořádající firmy.

"Mě osobně velice těší, že se na stupních vítězů pravidelně objevují společnosti, které již slavily úspěchy v předchozích ročnících. Je tomu tak i v letos a tato skutečnost jen potvrzuje, že Exportní cena DHL Unicredit má v segmentu malých a středních firem své pevné místo a tradici," uvedl obchodní ředitel DHL Express CZ Luděk Drnec.

V kategorii středně velká společnost zvítězila společnost BAUER TECHNICS, s.r.o., která se specializuje na stavby a technologické systémy pro velké zemědělské farmy pro chov hospodářských zvířat.

V sekci malá společnost se na stupních vítězů objevila společnost PBS ENERGO, a.s. Firma vyrábí parní a expanzní turbíny a navazuje na výrobu energetických zařízení v PBS Velká Bíteš, a.s.

Vítězem kategorie xportér regionu – Plzeňský kraj se stala společnost REPLAST PRODUKT.

Exportérem teritoria pro Německo první místo získala společnost VÚK, která si odnesla ocenění i za 3. místo v kategorii středně velká společnost.

Zbývající dvě ocenění, a to nejúspěšnější klient CzechTrade a nejúspěšnější klient CzechTrade Plzeňského kraje získaly UNISTAV, který je dodavatelem staveb a TS Plzeň, a. s., která je prodejcem hydraulických a vulkanizačních lisů.

Celkový obrat soutěžících firem dosáhl necelých 22 miliard korun, což je proti loňskému roku nárůst o téměř pět miliard. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 56,72 procenta.

Témata:  export

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy