Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Heger chce nemocnicím zarazit kšeftování s přístroji

Heger chce nemocnicím zarazit kšeftování s přístroji

Foto: Česká televize

Nový úřad, který bude hlídat, do čeho budou nemocnice investovat a co je už příliš drahé, chce vytvořit ministr zdravotnictví Leoš Heger (TOP 09). Novinka se bude týkat zdravotnických technologií, jež budou proti těm nynějším o více než sto tisíc korun na pacienta dražší, informuje sobotní MF DNES.

Ostravská nemocnice si pořídila magnetickou rezonanci za 21 milionů korun, zatímco kladenská koupila tentýž přístroj za 42 milionů. I to je jedním z důvodů, proč chce ministr investice do nových zdravotnických technologií hlídat. Nově by mělo platit, že pokud budou lékařské přístroje, nové léčebné postupy či léky - s výjimkou těch na vzácné choroby - oproti stávajícím o více než sto tisíc korun na pacienta dražší, tak budou muset povinně projít takzvaným procesem HTA. Tedy zhodnocením, zda se v Česku vůbec vyplatí do novinky investovat, informuje deník. To samé bude platit i v případě, že bude hrozit, že se léčba prodraží zdravotním pojišťovnám o více než dvacet milionů na rok. Podle ministerstva zdravotnictví je to snaha zavést do českého prostředí proces, který v zahraničí už funguje například ve Velké Británii či v Rakousku. Hodnotit přínos nových přístrojů, ale i léků či léčebných postupů má nový úřad. "Ten pak svá zjištění předá komisi ministerstva zdravotnictví s tím, že buď doporučí novinku zavést, nebo ji navrhne zavést jako nadstandard, za nějž pacienti platí, nebo ji odmítne jako příliš drahou," popsal pro list Hegerův náměstek Pavel Vepřek.

Témata:  Leoš Heger zdravotnictví

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy