Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kalousku, jsi v pořádku? Vyšší DPH ekonomice nepomůže

Kalousku, jsi v pořádku? Vyšší DPH ekonomice nepomůže

Foto: Vlada.cz

Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola (ČSSD) kritizuje vládní politiku, která má „zázračně“ vyléčit státní rozpočet a smazat státní dluh. Za takový „lék“ považuje vláda zvýšení DPH, jak se ale ukazuje, minulé zvýšení ničemu nepomohlo a je zcestné se domnívat, že další zvýšení už konečně pomůže.

„Ministr Kalousek ve své „svaté válce“ brojí proti všem oponentům a postrádá přitom soudnosti. Premiér Nečas, k malé radosti svých spolustraníků, dokonce neváhá všechny lidi s opačným názorem označit za debily,“ zamýšlí se Zimola nad postupem dvou nejmocnějších členů vlády.

Ministr financí Kalousek je přesvědčen, že zvýšení sazeb DPH o jedno procento, přinese do státní pokladny až 16 miliard korun. Zimola upozorňuje, že mnoho lidí takzvaně nerozdýchalo zvýšení sazeb k počátku roku 2012. Občané snížili svůj životní standard, ať už z preventivních důvodů, nebo k tomuto kroku byli donuceni. Kupují méně kvalitní zboží či nakupují v zahraničí. Česká ekonomika se začíná pomalu ale jistě propadat.

„Proč by vyčerpané domácnosti měly začít nakupovat zboží ve vyšší sazbě DPH? Stačí selský rozum, aby si člověk dovodil, že důsledky budou stejné. Kauzální řetězec je zřejmý: vyšší DPH = nižší spotřeba = nižší výběr daní + nižší tržby výrobců = snížení nepřímých daní z podnikatelské sféry = nižší příjmy veřejných rozpočtů,“ dodává.

Navrhuje jiné řešení ekonomické situace: šetření na vládních nákupech, ať už IT služeb či ve zdravotnictví. Od věci by dle Zimoly nebylo ani podpořit podnikatelskou sféru.

Témata:  Miroslav Kalousek daně

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy