Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Proč stavíme tak drahé silnice? Expert ví

Proč stavíme tak drahé silnice? Expert ví

Foto: Adam Mráček / INCORP images

Výstavbu silnic v Česku doprovází chaos, který vede ke ztrátám v miliardách korun. Ve středečním vysílání Rádia Impuls to uvedl exministr dopravy a expert přes dopravní stavby Petr Moos.

"Už v době přípravy stavebního povolení do vyjednávání vstupují instituce, které vlastně vysloveně hájí velice úzké zájmy. Ztráty České republiky právě z tohoto chaotického procesu jsou veliké. My se bojíme to vyčíslit, protože ty ztráty se jistě pohybují v miliardách a možná v desítkách miliard," řekl Moos. Petr Moos dále řekl, že nedostavěná dálnice D8 připravuje státní kasu o stovky milionů každý rok. Dokončení úseku mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem by stálo zhruba devět miliard korun. "Ročně ztráta představuje zhruba 650 milionů, ale to jsou jenom přímé ztráty. Započítány ale nejsou úspory z hlediska menších ztrát na životech lidí, menších výdajů za znečišťování ovzduší, ale i menších nároků na pohonné hmoty. Jedete-li po dálnici kratší úsek, místo abyste objížděl serpentinami, tak pochopitelně máte menší výdaje za pohonné hmoty," vysvětlil Moos.

Témata:  dálnice

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy