Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Dvě třetiny českých podnikatelů neplánují budoucnost, zaměstnává je současnost

Dvě třetiny českých podnikatelů neplánují budoucnost, zaměstnává je současnost

Foto: Aspen

Více než dvě třetiny českých podnikatelů nemají dlouhodobý finanční plán pro svou firmu, čtvrtina dokonce při plánování vidí pouze na horizont nejbližších tří měsíců. Vyplývá to z výzkumu o finančním plánování a potřebách malých a středních firem pro AMSP ČR a UniCredit Bank zveřejněného v úterý.

Řada malých a středních firem v době pokračující hospodářské recese úplně zapomíná na řízení cash-flow a odhaluje tak jednu ze svých velkých slabin.Šetření ukázalo, že 71 procent firem má pouze krátkodobý roční plán, 45 procent plán kvartální a čtyři procenta nemají žádný finanční plán. Výhled do budoucnosti na více než jeden rok, tak mají pouze tři z deseti (30%) českých malých a středních firem. Pětina (20 %) firem plánuje v brzké budoucnosti čerpat nový provozní úvěr. V současné době přitom provozní úvěr čerpá 43 procent podniků."Průzkum ukázal, že dvě třetiny firem jsou řízeny operativním způsobem s výhledem na krátkodobý horizont. Ačkoliv podniky podceňují strategické plánování, celá čtvrtina se budoucnosti nebojí a už nyní čerpá investiční úvěr. I přes krátkozrakost svého plánovaní, tak vykazuje segment malých a středních podniků celkově relativně dobrou finanční kondici a aktivně investuje, absence dlouhodobých plánů a jejich důsledný controlling ale může tyto investice i firmy samotné ohrozit, což se naplno projevilo mj. v době světové hospodářské krize," okomentoval závěry průzkumu Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Témata:  podnikatelé

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy