Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Auto má problém! Šikovný šéfdesignér Kabaň utekl ke konkurenci do skupiny BMW

Jozef Kabaň
Jozef Kabaň
Foto: Škoda Auto

Bývalý dlouholetý šéfdesignér automobilky Škoda Auto Jozef Kabaň bude pracovat na stejné pozici pro značku Rolls-Royce. Napsaly to dnes servery iDNES.cz a iHNED.cz. Od roku 2017 Kabaň navrhoval vozy pro BMW. Rolls-Royce patří právě do německé skupiny BMW.

"Jsem nadšený, že můžu oznámit, že se Jozef Kabaň stane naším šéfdesignérem. Má výjimečný talent a za sebou významné úspěchy. Myslím si, že fakt, že dokážeme přilákat ty nejlepší lidi v oboru, dokazuje, že jsme jednou z těch nejprestižnějších značek," uvedl šéf automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös.

Kabaň se narodil 4. ledna 1973 ve slovenském Námestove. S koncernem Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda, byl svázán od dob studií, kdy získal od automobilky stipendium. Po dostudování působil ve Volkswagenu jako juniorský designér a poté vedl oddělení exteriérového designu u Audi.

Vedení designu ve Škodě převzal v roce 2008. Během svého působení u koncernu se mimo jiné podílel na podobě exteriéru Bugatti Veyron, Audi A6 nebo Volkswagenu Lupo, u Škodystál za designovou studií VisionC, ze které vzhledově vycházela třetí generace řady Superb, Fabia i Octavia. Například u poslední modernizace Octavie se ale přední dělená světla setkala s rozporuplnými reakcemi. Završením jeho práce u Škody byl model segmentu SUV Karoq, který automobilka začala vyrábět v červenci 2017 jako nástupce oblíbeného modelu Yeti.

V únoru 2017 oznámil Kabaň přechod k automobilce BMW, kde byl rovněž vedoucím designového oddělení.

Témata:  Škoda auto Jozef Kabaň

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy