Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čína má ekonomické problémy. Prodej aut se snížil sedmý měsíc po sobě

Čína, ilustrační fotografie
Čína, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodej nových aut v Číně se v lednu meziročně snížil o 15,8 procenta na 2,37 milionu vozů. Největší automobilový trh na světě se tak propadl již sedmý měsíc po sobě. Oznámil to dnes čínský svaz výrobců automobilů (CAAM) s dodatkem, že v únoru očekává další prudký pokles.

Loni v prosinci se prodej aut v Číně snížil o 13 procent a v listopadu o 14 procent. Za celý rok 2018 pak trh vykázal první celoroční pokles po 20 letech, když se prodalo 22,7 milionu aut - o šest procent méně než v roce 2017.

"Příčinou propadu prodeje je i nadále celkové zpomalení ekonomiky a pokles spotřeby v malých a středně velkých čínských městech," řekl agentuře Reuters zástupce CAAM Sü Chaj. Kromě zpomalování hospodářského růstu se čínská ekonomika potýká rovněž s dopadem obchodních sporů se Spojenými státy, připomněla agentura Reuters.

Na oblibě nicméně neztrácejí auta na alternativní typy pohonů. Jejich prodej se v lednu zvýšil na 95.700. To podle údajů CAAM představuje meziroční nárůst o 140 procent.

Čína je největším automobilovým trhem světa, v roce 2009 na tomto postu vystřídala Spojené státy. Země je důležitým odbytištěm i pro českou automobilku Škoda Auto.

Témata:  Čína ekonomika auta

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy