Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bonton vstupuje na trh s digitální hudbou

Bonton vstupuje na trh s digitální hudbou

Foto: Pixmac

Největší česká síť hudebních obchodů Bontonland z portfolia vydavatelství Bonton na začátku dubna vstoupí na trh s digitální hudbou. Zájemcům nabídne půl milionu digitálních skladeb od firem, jako jsou Sony Music, Universal Music či EMI, informoval v pondělí deník E15.

"Momentálně testujeme beta verzi prodeje, ostrý start služby by měl nastat na počátku dubna," řekl listu majitel Bontonlandu Lešek Wronka, který do budoucna hodlá oslovit i menší nezávislá vydavatelství. Vstupem na digitální trh by společnost ráda vylepšila klesající výkonnost kamenných prodejen posledních let danou propadem celého hudebního trhu, píše E15.

Kupovat bude možné jednotlivé skladby, alba nebo si zákazník zvolí variantu předplatného. Podle Wronky by se ceny měly pohybovat někde mezi cenami hudby na iTunes a fyzických nosičů. V českém iTunes Store je možné jednu skladbu koupit za 99 eurocentů (asi 25 korun) a jedno album od pěti do 9,99 eura, píše list.

Digitální obchod s nahrávkami otevřela loni v listopadu společnost Supraphon. Stahování nebo přehrávání hudby a videa umožňují v Česku také další internetové servery. Počátkem loňského října zpřístupnil přehrávání hudebních skladeb od světových vydavatelů v počítači či mobilním telefonu server MusicJet, v závěru září začala nabízet stahování hudby a videa česká mutace služby iTunes od americké firmy Apple. Stahování hudby do mobilů poskytuje například také server T-Music operátora T-Mobile.

Český trh s digitální hudbou zatím nedosahuje výkonnosti zahraničních trhů. Podle posledních čísel Mezinárodní federace fonografického průmyslu se jeho objem v roce 2010 pohyboval okolo 25 milionů korun, což představovalo asi sedm procent celkového hudebního trhu v Česku, uzavírá list.

Témata:  hudba

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy