Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

ČOI rozdala organizátorům předváděcích akcí pokuty za miliony

CZK
CZK
Foto: INCORP images

Organizátoři předváděcích akcí stále porušují povinnost, oznámit informace o konání akce České obchodní inspekci (ČOI). Inspekce provedla ve 2. čtvrtletí 21 kontrol a v šesti případech zjistila porušení předpisů. Z toho v pěti případech se jednalo právě o porušení oznamovacích povinností. ČOI organizátorům uložila šest pokut za 2,3 milionu korun. Inspekce to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Celková výše pokut byla ovlivněna uložením jedné sankce za 1,5 milionu společnosti Worm a další pokuty ve výši 500.000 korun firmě BNM-Medical Czech SE.

Novela zákona o ochraně spotřebitele, která zavedla mimo jiné povinnost oznamování předváděcích akcí obchodní inspekci, vstoupila v platnost již na začátku roku 2014. Měla zamezit zneužívání důvěry a zranitelnosti spotřebitelů, zejména seniorů. "ČOI však stále zjišťuje, že se na českém trhu pohybují společnosti, které své zákonné povinnosti při organizování předváděcích akcí neplní. V těchto kontrolách budeme i nadále pokračovat," uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Prodávající je podle zákona povinen organizování akce oznámit České obchodní inspekci, a to nejpozději deset pracovních dnů před jejím konáním. Musí také uvést, jaké zboží na akci bude nabízet. Další novela zákona o ochraně spotřebitele také pořadatelům předváděcích akcí nařídila, že na letácích musí být ceny nabízeného zboží a že pořadatelé nesmí přímo na akcích a ve lhůtě dalších sedmi dní přijímat od kupujících peníze.

Témata:  ČOI pokuty Peníze

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy