Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nepřiměřené zvyšování mezd povede k hromadnému uzavírání venkovských prodejen

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Líbivá politika odborů ohledně požadavku na zvyšování mezd v českém maloobchodě se sice dobře poslouchá, ale hůře realizuje. V českém maloobchodě se zvyšují mzdy, ale jde to pouze do takové výše, která odpovídá hospodářským výsledkům. Zejména v oblasti venkova, kde se hospodaření pohybuje kolem nuly nebo i pod ní, je zvyšování mezd velmi citlivé téma.

Jedním ze základních cílů AČTO na českém trhu je udržení obchodní obslužnosti venkova na potřebné úrovni, což ale bohužel znamená i za cenu přiměřených mezd. Odbory by si tak měly vybrat. Buď podpoří naší snahu v této oblasti, nebo nepřiměřeným zvýšením mezd dojde k dalšímu hromadnému uzavírání venkovských prodejen z důvodu nárůstu jejich ztrátovosti.

V době, kdy jsem působil ještě jako prezident Svazu obchodu, si pamatuji, a někteří odboráři jistě také, že jsem právě na základě požadavků odborů jednal s vybranými zahraničními řetězci, na které přicházely stížnosti z řad vlastních zaměstnanců. Řešili jsme špatné zacházení, šikanu vůči nim ze strany vedení prodejen apod.

Následně jsme do řad zaměstnanců ryze českého maloobchodu přijímali mnoho bývalých pracovníků nadnárodních řetězců, kteří vyměnili lépe placenou práci v zahraničním řetězci za vstřícné prostředí tradiční české prodejny. Oceňovali totiž lidštější přístup a často konstatovali, že výše mzdy není pro jejich spokojenost vždy to nejdůležitější, informuje Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO).

Témata:  obchody

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy