Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi jsou proti změnám ve stavebním spoření

Češi jsou proti změnám ve stavebním spoření

Foto: Pixmac

Z červnového průzkumu společnosti Ipsos Tambor vyplývá, že 84 procent respondentů je proti plánovanému snížení státní podpory u stavebního spoření. Firma to sdělila v pátek.

Podle průzkumu největší část populace (41 procent), která měla v minulosti uzavřeno stavební spoření či úvěr ze stavebního spoření, využila peníze ze stavebního spoření na rekonstrukci nemovitosti. Dalším nejčastějším způsobem využití peněz ze stavebního spoření bylo vybavení domácnosti (22 procent) a koupě nemovitosti (18 procent). Jako finanční rezervu při řešení obtížných životních situací stavební spoření použilo devět procent dotázaných.

„Na opačném pólu hodnocení se objevily běžné provozní výdaje, jako jsou nákupy, energie a pojištění s celkovými šesti procenty. K financování své vlastní dovolené pak stavební spoření využila pouhá tři procenta dotázaných,“ doplnila výsledky průzkumu Markéta Pavelková, Account Director firmy.

Průzkum zjišťoval i postoje respondentů ke snižování podpory stavebního spoření. Celkem 84 procent dotázaných se snižováním státní podpory u stavebního spoření nesouhlasí. Opětovně se tak potvrzuje citlivost populace na zásahy do jejich financí.

Naprostá většina populace (97 procent) pak souhlasí s tím, že stát by měl podporovat rozvoj bydlení. Zejména se jedná o podporu ve formě výhodných úvěrů a stavebního spoření.

Výzkum byl realizován společností Ipsos Tambor v červnu 2011 na reprezentativním vzorku populace ve věku 18-65 let (podle regionu, velikosti místa bydliště, pohlaví, věku a vzdělání). Velikost základního souboru byla 1053 respondentů. Výzkum byl realizován metodou on-line dotazování.

Témata:  stavební spoření

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy