Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koronavirus a peníze: Je bezpečné používat hotovost?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Marie Cvrčková, MoneyMAG.cz

Světová zdravotnická organizace (WHO) uvedla na pravou míru zprávy některých britských médií, podle kterých se nový typ koronaviru přenáší při manipulaci s penězi. "Neřekli jsme, že bankovky a mince přenášejí koronavirus," citoval list Market Watch mluvčí organizace Fadelu Chaibovou, která upřesnila, že je však po kontaktu s hotovostí dobré umýt si ruce.

"WHO netvrdila, že by bankovky přenášely onemocnění COVID-19, ani jsme v souvislosti s tím nevydali žádná varování či vyjádření," uvedla Chaibová.

"Dostal se k nám dotaz, zda bankovky mohou COVID-19 přenášet, a odpověděli jsme, že by si lidé měli mýt ruce poté, co si nimi manipulují. Obzvlášť pokud pak pracují s potravinami nebo jedí," dodala mluvčí. Podle ní se jedná o "dobrý hygienický návyk".

"Víme, že peníze často mění majitele a mohou zachytit různé druhy bakterií a virů a podobně," citoval na začátku března mluvčí deník The Daily Telegraph. "Doporučujeme, aby si lidé myli ruce po manipulaci s bankovkami a nedotýkali se obličeje." Mluvčí následně dodala, že "pokud to lze, není špatný nápad platit bezkontaktně".

WHO kvůli šíření koronaviru vydala seznam základních opatření proti šíření nákazy. Na prvních místech uvádí hlavně pravidelné mytí rukou, nedotýkat se očí, nosu či úst a dodržování nejméně metrového rozestupu na veřejných místech. Dodržování vzdálenosti jednoho metru mezi lidmi zavedla například Itálie, nařízení platí například v barech a restauracích.

Organizace na svých stránkách rovněž vyvrací některé mýty, které se ohledně nemoci šíří. Virus například neničí studené počasí a sníh nebo pokud si lidé dají horkou vanu. Chorobu také nepřenáší zboží vyrobené v zasažených oblastech.

Témata:  Peníze WHO Koronavirus COVID-19

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy