Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Druhá vlna covidu: Každý čtvrtý Čech musí šetřit

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Kvůli dopadům opatření proti koronaviru musí své výdaje přehodnotit více než čtvrtina Čechů, zatěžují je i náklady na bydlení. Lidé si ale zároveň chtějí více spořit.

Podzimní vlna pandemie covid-19 dopadá citelně na finanční situaci českých domácností, čtvrtina lidí se obává o své příjmy a 15 % si bude hledat nový přivýdělek. Vyplývá to z bleskového průzkumu, který si Raiffeisen stavební spořitelna nechala zpracovat u společnosti NMS Market Research.

„Od prvních případů covid-19 v Česku uplynulo už devět měsíců a přijatá hygienická opatření začínají mít významný vliv na finanční situaci nejen firem a živnostníků, ale i široké veřejnosti. Své výdaje je nyní nuceno přehodnotit 28 % dotázaných. Navíc 15 % Čechů už muselo během pandemie řešit i náklady na bydlení,“ říká Lukáš Kopecký, ředitel PR a marketingu Raiffeisen stavební spořitelny.

Na nejistou finanční budoucnost se zároveň lidé snaží zabezpečit a úspory ve výdajích ukládají do spoření. Více spořit se chystá pětina (22 %) Čechů, naopak jen 6 % bude spořit méně.

„Protože situace na trhu práce ani v podnikatelském prostředí nyní není příliš předvídatelná, je rozhodnutí odkládat si na horší časy a nenadálé situace určitě správné. U nás v RSTS pozorujeme, že je stále populárním produktem stavebko, pravděpodobně právě pro svou stabilitu a jisté zhodnocení,“ dodává Lukáš Kopecký.

Témata:  Koronavirus COVID-19 rodinný rozpočet finance

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy