Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Které akcie by mohly vytěžit z fotbalového šampionátu?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Finanční trhy pracují rychle a efektivně, při čemž zohledňují široké spektrum informací. Takovými jsou i jednorázové události. Podívali jsme se proto na to, které akciové tituly by mohly nejvíce vytěžit z mistrovství světa ve fotbale, které začíná již tento čtvrtek v Rusku.

Když se blíže podíváme na oficiální partnery, sponzory a regionální podporovatele mistrovství, najdeme mezi nimi několik významných společností, které obchodují na světových burzách: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (ruská společnost těžící diamanty) či Rostelecom (ruská telekomunikační společnost).Spotřební značky

Podle našeho názoru mohou z těchto společností z mistrovství světa nejvíce vytěžit dvě firmy: Adidas a China Mengniu Dairy. Adidas je rychle rostoucí spotřební značkou, které fotbalové mistrovství může ještě více pomoci. Je však těžké odhadnout tuto pozitivní podporu předem. China Mengniu Dairy je o něco méně zřetelným případem. Společnost podepsala sponzorskou smlouvu v prosinci minulého roku a na základě ní bude na mistrovství podávat jogurtové nápoje, což podpoří velkou reklamní kampaní i doma v Číně.Čínský prezident Xi Jinping slíbil, že se země stane fotbalovou velmocí. Je to něco jako národní cíl, přestože se Čína na mistrovství nekvalifikovala. V Číně se očekává nárůst online reklamních výdajů o 835 milionů dolarů. Oproti ročnímu obratu v branži ve výši 80,4 mld. dolarů to sice není nějaká obrovská částka, přesto to pro online portály může představovat významnou podporu. Největším hráčem na čínském trhu PPC reklamy je spolu s jeho partnerskými sítěmi vyhledávač Baidu. Vítězem se však díky velkému podílu v mobilní online reklamě může stát společnost Tencent.

Sportovní sázky

Vedle online reklamy očekáváme, že mistrovství světa bude mít pozitivní vliv také na online sportovní sázení. Nejznámějšími v této oblasti jsou společnosti GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group a Betsson.Ostatní kategorie

Mezi favority, kteří by na první pohled mohli ze šampionátu těžit, a kteří mnohé napadnou jako první, jsou producenti piva. Ve skutečnosti je však tento vliv přeceňován. Turnaj je totiž příliš malý a trvá jen omezenou dobu. Neočekáváme tedy, že by samotné mistrovství mělo mít na pivaře nějaký relevantní dopad. Ani předchozí šampionáty citelné zvýšení poptávky po pivu nepřinesly. My v Saxo Bank budeme mistrovství světa ve fotbale a jeho dopad na akciové trhy pozorně sledovat a komentovat. Všechno začne již zítra úvodním zápasem mezi domácím Ruskem a Saúdskou Arábií.

Témata:  finanční trhy akcie fotbal

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy