Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Evropané budou platit v reálném čase díky nové platformě

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Visa oznámila zahájení evropského provozu platformy Visa Direct, která provádí platby v reálném čase a umožňuje firmám využít globální dosah společnosti Visa. Technologie promění způsob, kterým firmy a spotřebitelé platí, jak v rámci jedné země, tak přes hranice. Spuštění služeb využívajících Visa Direct probíhá za spolupráce s poskytovateli platebních služeb, finančními institucemi a strategickými partnery.

Visa Direct umožňuje platby mezi osobami (P2P), firmami a klienty (B2C) a mezi firmami navzájem (B2B). Díky této platformě je možné převést peníze na Visa účet příjemce rychle, pohodlně a bezpečně. Příjemce má k penězům okamžitý přístup[1] a může tímto způsobem nakupovat na 44 milionech maloobchodních míst po celém světě.

Visa uzavřela partnerství se společností Worldpay, která je celosvětovým lídrem technologií zpracovávání plateb a tvorby kompletních řešení pro obchodníky. Tím se urychlí dostupnost Visa Direct pro obchodníky v Evropě a následně i ve zbytku světa. Poté, co banky příjemců požadovaným způsobem změní svoje systémy, [2] obchodníci využívající Worldpay budou moci přes Visa Direct posílat zákazníkům platby v reálném čase.

„Visa udává trendy v rozvoji nových platebních metod v obchodech i online prostředí už desítky let. Nyní máme příležitost udělat z placení mezi spotřebiteli a firmami rychlý, pohodlný a bezpečný proces,“ říká Marcel Gajdoš, country manager Visa pro Česko a Slovensko. „Visa Direct je ověřená platforma, která umožňuje technologickým firmám, obchodníkům a finančním institucím reagovat na poptávku po platbách v reálném čase. Platforma se opírá o rychlou a spolehlivou infrastrukturu globální sítě Visa,“ doplňuje Gajdoš.

Dave Glaser, produktový ředitel pro globální e-commerce společnosti Worldpay, dodává: „V posledních letech se přístup k placení dramaticky změnil. Klienti i spotřebitelé očekávají, že budou moci platit způsobem, který si sami zvolí, ať už jde o platby v reálném čase nebo použití specifické platební metody. Jsme hrdí, že jsme v Evropě i na dalších globálních trzích jedni z prvních, kteří s Visou spolupracují na této jedinečné platformě. Visa Direct je podle nás zásadním krokem směrem k plnění potřeb spotřebitelů.“

Očekáváme, že Visa Direct promění způsob placení v Evropě a umožní platby v reálném čase, podpořené zabezpečením a rozsahem globální platební sítě Visa v těchto formátech:

Firma a spotřebitel (B2C): firmy budou moci poslat téměř jakoukoliv platbu přímo na účet Visa. Může se jednat například o výhry při sázení, výplaty pojistného či běžné obchodní platby. Firmy mezi sebou (B2B): firmy budou moci platit freelancerům, dodavatelům a dalším malým firmám v reálném čase. Osoby mezi sebou (P2P): spotřebitelé si mezi sebou budou posílat peníze rychle, pohodlně a bezpečně, často s využitím propojených zařízení – například při rozdělování útraty v restauraci nebo věnování finančních darů.

V USA už Visa Direct umožňuje platby partnerům, jako je PayPal, Braintree, Square Cash či Stripe.

Visa Direct je jedna z mnoha funkcí založených na API, jež jsou dostupné v rámci Visa Developer Platform. To je otevřená platforma, jejímž cílem je posouvat vpřed rozvoj inovací v obchodě a placení. Je navržená tak, aby pomáhala finančním institucím, obchodníkům a technologickým firmám reagovat na požadavky zákazníků a prodejců, kteří se při nakupování, placení a přijímání peněz čím dál více spoléhají na zařízení s připojením k internetu.

[1] Skutečná dostupnost financí se může lišit podle konkrétní finanční instituce.

[2] Evropská Visa vydala požadavek, aby vydavatelé karet umožnili platby v reálném čase do října 2018.

Témata:  platební karty finance ekonomika

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy