Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Úroky bank jsou směšné! Nemá smysl spořit, zlobí se Češi

Úroky bank jsou směšné! Nemá smysl spořit, zlobí se Češi

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Polovina obyvatel České republiky se domnívá, že jsou úrokové sazby bank na tuzemském trhu tak mizivé, že se ani nevyplatí spořit. S tímto tvrzením naopak nesouhlasila pouze necelá třetina respondentů, v pondělí o tom prostřednictvím výsledků vlastního šetření informovala ING Bank.

Mezinárodní průzkum také ukázal, že podmínky úrokových sazeb ve více bankách srovnává jen necelá třetina Čechů. V tomto ohledu se tím pádem řadíme do vod evropského podprůměru, kde se o výši úročení v různých finančních domech zajímá cca 40 procent Evropanů. Nejčastěji přitom jednotlivé nabídky srovnávají Poláci (50 procent), Turci a Rumuni. Proti tomu nejmenší zájem v tomto ohledu projevují Nizozemci.

O něco lépe si však podle šetření stojíme v oblasti povědomí o výši úročení svých úspor. "I přesto, že více než 70 procent Čechů uvádí, že má povědomí o úročení svých úspor, jen třetina z nás porovnává nabídky úrokových sazeb různých bankovních domů. Neznalost neomlouvá, a nemohou se tedy divit, že se jejich finanční rezervy nezúročují podle jejich představ," tvrdí ředitel detailové části ING Bank ČR Libor Vaníček.

Nízké úrokové sazby vnímají kromě Čechů jako nevýhodné nejčastěji Rakušané a Slováci. Pozitivní náhled na jejich úroveň mají naopak Poláci a Francouzi. Nespokojenost poloviny lidí v České republice s výší úroků je podle Libora Vaníčka na jednu stranu pochopitelné. "Na druhou stranu i nízké úrokové sazby jsou lepší, než když leží peníze ladem doma," zakončil.

Mezinárodní průzkum ING Bank je studií na téma spoření a výdajů, kterou no konci roku 2012 realizovala společnost TNS Nipo ve 14 evropských zemích, na reprezentativním vzorku 1 000 obyvatel v každé ze sledovaných zemí.

Témata:  banky

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy