Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé stojí fronty na pobočkách ČNB na výroční dvacetikoruny

Lidé stojí fronty na pobočkách ČNB na výroční dvacetikoruny
Lidé stojí fronty na pobočkách ČNB na výroční dvacetikoruny
Foto: MoneyMAG.cz

Česká národní banka začala 24. října vydávat ke 100. výročí vzniku Československa dvacetikorunové mince s portréty T. G. Masaryka, M. R. Štefánika a Edvarda Beneše. Mince, které jsou určeny k běžnému placení, si na pobočky centrální banky přišly vyměnit tisíce lidí. Podle zjištění ČTK tak museli vystát i několikahodinové fronty. Mince budou k dostání v pobočkách ČNB i v dalších dnech.

"Mimořádné akce, jako je emise příležitostných mincí ke 100. výročí československého státu, jsou prakticky vždy doprovázeny velkým zájmem veřejnosti, a to zejména v první den, kdy jsou k dostání. Dnes byly na sedmi pobočkách a územních pracovištích ČNB odbaveny stovky až nízké jednotky tisíc lidí," řekla ČTK mluvčí ČNB Petra Vodstrčilová.

Od každé mince vydá ČNB 200.000 kusů, přičemž lidé si mohou vyměnit na osobu maximálně tři kusy od každého vzoru. "Výměna mincí za nové vzory, a to v počtu maximálně tří kusů mincí od každého vzoru na osobu, bude na pobočkách a územních pracovištích možná i dalších dnech," dodala Vodstrčilová.

Mince bude také podle ní možné koupit příští rok v tradičních sadách oběžných mincí, a to jak v běžné, tak ve špičkové kvalitě.

Na konci ledna příštího roku centrální banka plánuje vydat další dvacetikoruny v omezeném množství, a to při příležitosti 100. výročí měnové odluky od Rakousko-Uherska. Tentokrát budou mít mince na rubové straně portréty Aloise Rašína, Viléma Pospíšila a Karla Engliše.

Ke konci loňského roku bylo v oběhu zhruba 2,3 miliardy bankovek a mincí za zhruba 592 miliard Kč.

Témata:  Česká národní banka (ČNB) Ilustrační

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy