Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nové parkoviště na pražském Černém Mostě vyjde na 604 milionů

Centrum Černý Most
Centrum Černý Most
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Nové záchytné parkoviště na pražském Černém Mostě vybuduje společnost P+R Černý Most III tvořená firmami BAK a Metrostav. Výstavba vyjde na zhruba 604 milionů korun. Část nákladů získá město z evropských fondů. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Na Černém Mostě je plánována stavba vícepodlažního záchytného parkoviště pro přibližně 880 parkovacích míst. Praha má s počtem míst na parkovištích P+R dlouhodobě potíže.

"Chtěli bychom zahájit stavbu polovině tohoto roku a během 18 měsíců by mělo být hotovo. Již máme všechna povolení," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Parkovací dům bude stát na ploše u Chlumecké ulice, kde je nyní pozemní parkoviště P+R. To má kapacitu 294 míst. Od parkoviště řidiči dojdou na nedalekou stanici metra B Černý Most.

Z celkových nákladů město získá na stavbu z evropských fondů 324 milionů korun.

Praha má dlouhodobě potíže s nedostatkem míst na parkovištích P+R. Kromě parkovacího domu na Černém Mostě zaplatí Praha několik desítek milionů za studie, dokumentaci či pozemky pro nové parkoviště na Zličíně a na deset milionů vyjde zajištění stavebního povolení či zpracování dokumentace pro tendr na zhotovitele u parkoviště P+R Opatov. Další peníze půjdou na parkoviště P+R v Hostivaři.

V Praze je asi 20 záchytných parkovišť P+R. Umístěna jsou u stanic metra, autobusů, tramvají, případně vlaků. Do hlavního města ale přijíždí stále více přespolních. Kromě chystaných staveb chce město také zvětšit například 90místné parkoviště v Praze 6 v Tobrucké ulici. Na konci loňského roku pak bylo otevřeno P+R parkoviště Běchovice-střed.

Témata:  Praha Černý Most parkování

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy