Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Křetínského CMI koupila čtyřprocentní podíl v ProSiebenSat.1

EUR
EUR
Foto: Pixabay

Skupina Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní český podnikatel Daniel Křetínský, koupila podíl zhruba 4,07 procenta v německé televizní a rozhlasové společnosti ProSiebenSat.1 Media. Oznámila to dnes CMI. Dodala, že jde o první krok v nové strategii, která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech.

"Tato investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu," uvedla CMI.

Křetínskému patří v CMI poloviční podíl. Dalšími spolumajiteli jsou Patrik Tkáč se 40 procenty a Roman Korbačka s deseti procenty. Křetínský a Tkáč letos podnikli prostřednictvím své investiční skupiny EP Global Commerce (EPGC) neúspěšný pokus o převzetí německé obchodní firmy Metro.

CMI vydává v ČR čtyři deníky a několik desítek časopisů. Je rovněž vlastníkem rozhlasových stanic v ČR a v Rumunsku. Od loňska je skupina CMI také majitelem několika francouzských tiskových periodik, koupila i podíl v prestižním deníku Le Monde.

"Vítáme každého investora a považujeme to za potvrzení své strategie," uvedla společnost ProSiebenSat.1 ve vyjádření pro agenturu Reuters. Firma se nyní snaží rozšířit své aktivity v oblasti e-commerce, aby kompenzovala slabé reklamní příjmy z televizních aktivit.

"Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna, a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI. "Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat," dodal.

Témata:  Daniel Křetínský Czech Media Invest (CMI) ProSiebenSat.1

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy