Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Korejec vytvořil třetí oko pro ty, co se neodtrhnou od obrazovky mobilu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Jihokorejský průmyslový designér přišel se zábavným řešením pro lidi, kteří nedokážou odtrhnout oči od obrazovky svého mobilního telefonu ani na tak dlouho, aby zjistili, zda jim při chůzi nestojí v cestě nějaká překážka.

Osmadvacetiletý Peng Min-wuk vyvinul robotickou oční bulvu, kterou nazval třetí oko. Ta může všechny uživatele posedlé displejem mobilního telefonu na cestách ochránit před úrazem, píše agentura Reuters.

Zařízení otevře své průhledné oční víčko vždy, když zjistí, že uživatel sklonil hlavu, aby se podíval na svůj chytrý telefon. Když se pak uživatel přiblíží na metr až dva metry k překážce, přístroj vydá zvukový signál, aby ho upozornil na blížící se nebezpeční.

"Takto vypadá budoucí lidstvo se třema očima," řekl Peng agentuře Reuters. "Vzhledem k tomu, že nemůžeme odtrhnout oči od chytrých telefonů, bude další oko v budoucnosti nutné," dodal.

Peng uvedl, že jeho třetí oko má být varováním, nikoliv skutečným řešením pro závislé na chytrých telefonech, kteří nedávají pozor, kam jdou. "Doufám, že díky tomuto satirickému řešení si lidé uvědomí závažnost závislosti na svém přístroji a zamyslí se nad sebou," dodal.

Témata:  mobily

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy