Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Penny Market dostal pokutu kvůli špatnému značení výrobků

Penny Market
Penny Market
Foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz

Obchodní řetězec Penny Market dostal od královéhradecké České inspekce životního prostředí (ČIŽP) pokutu 140.000 korun za to, že v Česku prodával některé nebezpečné chemické látky a směsi bez správného označení. Šlo o čisticí a prací prostředky, které byly zároveň chemickými směsmi s látkami určenými k čištění. Výstražné symboly i věty o nebezpečnosti výrobků však na nich chyběly, informovala dnes ČTK mluvčí ČIŽP Radka Nastoupilová.

Firma se proti pokutě odvolala k ministerstvu životního prostředí, které však odvolání zamítlo, a pokuta tak nabyla začátkem září právní moci. Podle inspektorů porušila firma evropské předpisy.

"Kontrolované nebezpečné směsi a detergenty navíc nebyly při jejich prvním uvedení na trh v České republice oznámeny do registru Ministerstva zdravotnictví ČR v takzvaném registru CHLAP1. Přitom jde o základní povinnost každého distributora při uvádění nebezpečných chemických látek a směsí na trh," uvedl v tiskové zprávě Lukáš Trávníček, ředitel Oblastního inspektorátu ČIŽP v Hradci Králové.

"Spotřebitel je na etiketě v každém případě o rizicích informován. Okamžitě po zjištění nedostatků jsme přistoupili k nápravě," řekl ČTK mluvčí Penny Marketu Tomáš Kubík. Aktivní přístup firmy byl pro inspektory polehčující okolností při stanovení pokuty.

Jelikož výrobky používala veřejnost, byla firma povinna na nich uvést viditelný výstražný symbol, který by upozorňoval na další informace, a standardní věty o nebezpečnosti a pokyny pro bezpečné zacházení. Výrobky, u kterých byly podle Trávníčka zjištěny nedostatky, mohly podráždit kůži a oči, obsahovaly alergeny nebo také způsobit vážné poškození očí. Penny Market je prodával téměř tři roky po statisících kusech.

Témata:  Penny Market pokuty

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy