Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Facebook začal testovat skrývání počtu lajků

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Facebook dnes začal testovat skrývání počtu lajků a komentáře u příspěvků jiných uživatelů. Jako první je neuvidí někteří uživatelé této sociální sítě v Austrálii, píše BBC.

Zmíněné údaje budou nově soukromé a dostupné jen autorovi. Smyslem opatření, ke kterému Facebook přistoupil po konzultaci s odborníky na duševní zdraví a skupinami bojujícími proti šikaně, je omezit společenský tlak na uživatele.

"Chceme, aby se lidé nezabývali počty lajků a reakcemi, ale zaměřili se spíše na kvalitu vzájemného působení a kvalitu obsahu," řekla agentuře AP mluvčí australské pobočky Facebooku Mia Garlicková.

Facebook tak v tomto kontroverzním kroku následoval instagram, kde tato změna platí už od července pro uživatele platformy v některých zemích, včetně Austrálie, Itálie nebo Irska. Instagram podle BBC zatím nezveřejnil z tohoto experimentu žádná data. Opatření ale vzbudilo kritiku uživatelů využívajících facebook k marketingovým účelům, kteří tvrdí, že počty lajků jsou pro ně důležitý obchodní ukazatel.

Zatím není jasné, zda změna na obou sociálních sítích bude trvalá, uvedla BBC.

Témata:  Facebook

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy