Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hotovost nebo platební karta? Čím je lepší platit v zahraničí?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Čeští turisté a cestovatelé často žijí s představou, že si na dovolenou musí brát cizí měnu už z domova. Výběr či platba kartou přímo na místě je však obvykle výhodnější a bezpečnější. Mezi jednotlivými bankami jsou ale velké rozdíly – při výběru z bankomatu se celkový náklad může lišit až o stovky korun. Rozdíly jsou také v cestovním pojištění ke kartě, ne vždy totiž nabízí dostatečné krytí rizik a pojistné limity.

„Z našeho srovnání vyplynulo, že rozdíl při výběru ekvivalentu cca 10.000 korun se mezi českými bankami lišil u eur o více než 200 korun a u mimoevropských měn rozdíl dosahoval dokonce 500 korun,“ říká člen představenstva Banky Creditas Kamil Rataj.

Velké rozdíly jsou i u cestovního pojištění, jež si lze ke kartě sjednat. „Chceme dát klientům co nejlepší poměr výkonu a ceny. Proto je cena cestovního pojištění k základní kartě 85 korun měsíčně, přitom pokrývá pojištění všech členů rodiny, má limit 7 milionů pro léčebné výlohy a milion pro způsobené škody,“ upozorňuje Kamil Rataj. Cestovní pojištění pokrývá i rizikové sporty, které jsou u jiných pojištění často mezi výlukami nebo za další příplatek.

Co si ověřit před cestou do zahraničí?

Jaké kurzy nabízí vaše banka? Jestli nemáte dost času, porovnejte jako základní indikátor alespoň kurz eura. Jaké jsou poplatky v zahraničí? Jakou metodiku používá vaše banka (nepřipočítává si ke kurzu další procenta)? Kolik stojí vaše cestovní pojištění a zahrnuje i rodinné příslušníky? Kryje vaše pojistka ke kartě hlavní rizika (zejm. léčebné výlohy, odpovědnost, právní ochranu, zavazadla)? Jsou pojistné limity dost vysoké? Jaké jsou výluky? Kryje pojistka i rizikové sporty, pokud se na ně chystáte?

Témata:  Cestování platební karty hotovost Peníze

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy