Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bomba pro vinaře: Vína z ČR už brzy na americkém trhu?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nákupčí potravin a nápojů ze Spojených států amerických budou s českými producenty a distributory vína a medoviny jednat o možnostech obchodní spolupráce. Dvoustranná jednání proběhnou zítra během Česko-amerického vinařského podnikatelského fóra v Praze, které organizuje Hospodářská komora ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství.

Hospodářská komora vidí v oblasti potravinářství a speciálně ve vývozu vína nevyužitý potenciál. Proto ve spolupráci s obchodními komorami a dalšími partnery v USA vytipovala a kontaktovala americké firmy zabývající se dovozem potravin nebo jejich prodejem na trhu v USA a pozvala je v rámci incomingové mise do České republiky, aby se setkali s českými vinaři a distributory vína a medoviny. 

Akce, kterou zahájí prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý společně s prvním náměstkem ministra zemědělství Jiřím Jirsou, se zúčastní mimo jiné nákupčí a distributoři zabývající se distribucí vín a medoviny v New Yorku, Connecticutu, New Hampshiru nebo Chicagu. 

Incomingová mise v režii Hospodářské komory navazuje na podnikatelskou misi do USA, která se uskutečnila letos v květnu a během níž se v zámoří prezentovaly také české firmy z oblasti hi-tech průmyslu, IT, inovací, nanotechnologií, biotechnologií ve zdravotnictví nebo inteligentních sítí (smart grids). 

USA jsou pro ČR nejvýznamnějším obchodním partnerem mimo státy EU. Vývoz českých firem do USA v posledních třech letech rychle roste, vloni se meziročně zvýšil o 11 procent a dosáhl hodnoty 92,2 miliardy korun. České firmy do USA vyvážejí hlavně výrobky na bázi železa a oceli, dále pak motory a turbíny. Důležitým artiklem jsou i součásti motorových vozidel, čerpadla nebo mikroskop

Témata:  víno USA

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy