Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hloupí, nevzdělaní a zmanipulovaní lidé? Je to přece jinak... Horáček rázně promluvil k brexitu

Michal Horáček
Michal Horáček
Foto: michalhoracek.cz

Praha – K odchodu Velké Británie se nevyjadřují jen politici, ale i celebrity a veřejně známé osoby. Svůj "názor" formou ironie sdílel prostřednictvím sociálních sítí i textař, producent a jeden z těch, o kterých se mluví jako o kandidátovi na českého prezidenta, Michal Horáček.

Podle konečných výsledků se 52 procent voličů vyslovilo pro brexit. „Britští voliči rozhodli. Jinak, než předvídaly 'vědecké' průzkumy sociologů, jinak než velkým investorům hlásily jejich vlastní modely, jinak než předpokládaly trhy," shrnuje výsledky Horáček.

Díval se prý už také, jaké reakce se objevují na brexit všude kolem. „Začínám číst 'vysvětlení': Zdravý rozum prohrál! Byli to hloupí, nevzdělaní a zmanipulovaní lidé, kteří nic nepochopili, kteří sebe i ostatní uvrhli do polízanice, jejíž následky nelze ani odhadnout, ale drahé to určitě bude..." parafrázuje různá vyjádření textař.

„Kde se bere ta nekonečná arogance? Copak výraz 'zdravý rozum' = 'to, co si myslím já'? To by v případě, že převládne jiný názor a jiné politické zadání znamenalo, že sama demokracie je pitomost. Ale tak to není a být nesmí. Právě teď, i když výsledek je jiný než bych si třeba i já přál, je čas říci: Ať žije demokracie! Řiďme se zadáními, která přináší. Pokorně," píše s ironií Horáček.

Ve čtvrtečním referendu se celostátně vyslovilo pro odchod z unie téměř 52 procent Britů. Hlasování se zúčastnilo 72,2 procenta voličů, což je o šest procentních bodů více, než kolik přišlo k loňským volbám. Rozdíl mezi příznivci a odpůrci brexitu v referendu činil 1,269.501 hlasů.

Témata:  Brexit Michal Horáček

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy