Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zavedení tzv. Lítačky neřeší problémy Opencard

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Zavedení jiného systému na odbavování MHD neřeší současné problémy Opencard – dluhy, soudem nařízenou kontrolu, exekuci apod. Ať už Praha zavede cokoliv, bude muset uhradit dluhy a škody dosahující 600 milionů korun. Navíc již teď měsíčně stojí Operátor Prahu více než dříve služby EMS. Informuje EMONEY GROUP ČR a SR.

Vytvoření tzv. Lítačky považujeme za velmi netransparentní a nehospodárný krok. Praha tím také konečně odpovídá na otázku, proč neumožnila kontrolu Opencard. Hlavní město velmi pravděpodobně umožnilo okopírování některých součástí systému a zneužití know-how EMS. To je nejen porušení licenčních smluv, ale také autorského zákona.

„Zavedení Lítačky je nehospodárný a naprosto netransparentní krok. Praha svým jednáním pouze potvrzuje porušování licenční smlouvy a autorského zákona,“ uvedl mluvčí EMS Martin Opatrný,

Praha bude muset uhradit stávající závazky, zajistit souběžné fungování a financování tří systémů odbavování MHD (papírové kupony/Opencard/ Lítačka); to je vysoce neefektivní.

Přitom jeden systém – např. Opencard může lidem nabídnout jak kartu (Opencard či bankovní), tak i mobilní a další aplikace jako je již fungující úhrada parkování či automatizované služby Městské knihovny v Praze.

Zavedení Lítačky namísto dlouho očekávaného rozvoje funkcí a služeb multifunkční karty Prahy její využití hrubě redukuje pouze na MHD, a to navíc s dalšími náklady.  

V neposlední řadě se jedná o zmaření dosavadních investic. Jestli paní primátorka hovoří o tom, že s EMS nebylo možné najít shodu, tak mimo jiné proto, že již od června absolutně žádná jednání neprobíhala.

Témata:  opencard MHD

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy