Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hyundai ví, jak poslat autem zprávu do vesmíru +VIDEO

Země, ilustrační fotografie
Země, ilustrační fotografie
Foto: NASA

Hyundai propojil členy jedné z nejodloučenějších rodin v naší sluneční soustavě. V rámci kampaně na podporu své firemní filozofie nazvané „New thinking“ pomohl předat poselství "z tohoto světa" přímo do vesmíru.

Nová kampaň s názvem "Zpráva do vesmíru", je zároveň příběhem 13leté dívky z Houstonu v Texasu, jejíž otec je astronaut a často na vesmírných misích na Mezinárodní vesmírné stanici tráví mnoho dlouhých měsíců. Hyundai přišel na způsob, jak otce s dcerou propojit pomocí unikátního vzkazu psaného obřím písmem, které je možné číst i z vesmíru. 

Po několika expedicích na různá místa na světě a analýzách dat o počasí a geografických podmínkách bylo jako nejvhodnější místo pro vytvoření vzkazu vybráno vyschlé jezero Delamar Dry Lake, v americké Nevadě. Tato přírodní rovina posloužila jako gigantické plátno, na které 11 vozů Genesis napsalo svými koly zprávu o rozloze více než jeden a půl krát větší než Central Park v New Yorku. Zachycení zprávy od své dcery Stephanie na Mezinárodní kosmické stanici posléze její otec prokázal fotografií. Vzkaz o rozloze 5,55 km2 byl navíc Guinessovou knihou rekordů uznán jako "největší obraz stopy pneumatiky".

Na ambiciózním projektu spolupracovali odborníci z Koreje, Evropy i Spojených států. Náročná akce vyžadovala vozidla s vynikajícím výkonem motoru, přesným řízením, spolehlivým pohonným ústrojím a vynikající jízdní stabilitou, aby se vyrovnala s drsným povrchem při vytváření komplikovaného obrazce. Byla nutná perfektní synchronizace, takže tým nakonec rozhodl, že Hyundai Genesis bude pro tuto výzvu ideální automobil.

Zdroj: YouTube

Témata:  auta Vesmír

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy