Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nestlé končí s plastovými brčky. Z čeho je bude vyrábět?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Švýcarský potravinářský koncern Nestlé přestane od příštího měsíce ke svým produktům dávat plastová brčka. Současně pracuje na vývoji lahví na vodu z biologicky odbouratelného materiálu. Vyplývá to ze zprávy společnosti. Firma Nestlé, která je největším světovým producentem balených potravin, loni spolu s dalšími firmami zahájila kampaň, jejímž cílem je do roku 2025 vyrábět všechny obaly recyklovatelné nebo na vícenásobné použití, napsala agentura Reuters.

Společnost Nestlé oznámila, že od února začne ve výrobě brček používat alternativní materiály, jako je papír. Její divize Nestle Waters do roku 2025 zvýší ve svých obalech podíl recyklovaného plastu PET (polyethylentereftalát) globálně na 35 procent, na 50 procent pak v USA a pro některé typy vod také v Evropě.

Nestlé vyvíjí nové materiály na bázi papíru a biologicky rozložitelných polymerů, které jsou rovněž recyklovatelné. "To by se mohlo stát cennou volbou v místech, kde recyklační infrastruktura dosud neexistuje a ještě nějakou dobu nebude k dispozici," uvedla firma ve svém prohláš

Na vývoji biologicky odbouratelného a recyklovatelného materiálu pro lahve švýcarská firma spolupracuje s americkým podnikem Danimer Scientific a na výrobě recyklovatelného polypropylenu pro potravinářské obaly se společností PureCycle Technologies.

Podle nedávného zjištění organizace Greenpeace jsou nadnárodní potravinářské koncerny Coca-Cola, PepsiCo a Nestlé největšími producenty plastového odpadu na světě. Všechny tři jmenované společnosti přislíbily podniknout kroky ke snížení odpadu do roku 2025.

Témata:  Nestlé plast

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy