Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Barilla vyhlásila boj Nutelle, chystá vlastní pomazánku

Nutella
Nutella
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Největší světový výrobce těstovin, italská firma Barilla, se chystá vtrhnout na trh s oříškovými pomazánkami, kterému na celém světě kraluje značka Nutella. Výrobce Nutelly, firma Ferrero, každoročně z prodeje oblíbené pomazánky utrží přes dvě miliardy eur a Barilla by ráda její dominantní postavení narušila. Zákazníky chce lákat zejména na kvalitní složení bez palmového tuku, napsala agentura Reuters.

Nová konkurenční pomazánka se má jmenovat Crema Pan di Stelle podle oblíbených sušenek, se kterými má Barilla u italských zákazníků úspěch. Spotřebitele chce přesvědčit zejména důrazem na kvalitní suroviny - místo palmového tuku bude v pomazánce slunečnicový olej, lískové oříšky budou výhradně z italské sklizně a kakao z ekologického hospodářství. Oproti Nutelle má obsahovat o deset procent méně cukru.

Nová pomazánka by se v italských obchodech měla objevit v lednu a podle expertů má slušnou šanci získat si v Itálii oblibu díky silné značce, která za ní stojí. Proniknout na globální trh však bude velmi obtížné. Nutella drží celosvětově 54 procent trhu s oříškovými pomazánkami a je gigantem, který v podstatě nemá konkurenci. Druhá nejprodávanější pomazánka, Çokokrem, vyráběná tureckým holdingem Yildiz, drží jen dvě procenta trhu.

Nutella je už desítky let takřka kultovní sladkostí, kterou si oblíbily zejména děti. Prodává se ve 160 zemích světa. V poslední době značka čelila kritice zejména kvůli používání levného palmového tuku. Ten začali spotřebitelé masově odmítat kvůli kampani, která poukazovala na jeho nepříznivé účinky na zdraví a neekologické pěstování, jež ničí deštné pralesy. Firma Ferrero ale jeho používání hájí - ve výrobě prý používá výhradně olej z certifikovaných plantáží, který se rafinuje při nízkých teplotách a je zdravotně nezávadný.

Témata:  Nutella potraviny

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy